51. Kékszalag

Elérkezett Európa legnagyobb presztizsű tókerülő vitorlásversenye, a Kékszalag. Természetesen idén is megrendezésre került a Kékszalag "előversenye", a Fehér szalag, mely idén ritkán látható izgalmakat hozott.
Nyolc csomós szélben rajtolt el a mezőny, majd később az eső is eleredt. A verseny utolsó harmada a Prevital és a New Black Jack csatáját hozta a lassan leálló szélben, végül a Litkey Farkas kormányozta hajó futott be az első helyen, és nyerte meg a Fehér szalagot a Roland Gaebler irányította New Black Jack és az RSM2 előtt. Ezek alapján kedvező előjelekkel futhatott neki a Prevital a Kékszalagnak.

Az előrejelzések nagyon bizonytalanok voltak, hol rendes szelet írtak, hol totál szélcsendet, így már a verseny előtt elkezdődött a taktikai csata, ki milyen vitorlákkal készüljön. Aztán a szinte már-már megszokottnak számító gyenge szélben rajtolt el a mezőny, így hamar realizálta mindenki, hogy idén nem lesz rekord döntés. A katamaránok a rajt után természetesen egyből a kezükbe vették az irányítást, és a kenesei bólyánál a rekordtartó Opel Fifty-Fifty fordult elsőként, a New Black Jack illetve a Prevital előtt.
A siófoki bólyához közeledve is ez a hármas vette először a bólyát, valamint említsük meg az egytestű Raffica hajót is, mely a 8. helyen fordult, több katamaránt is lehagyva. Ebben a gyenge szélben szinte repültek a szenvedő katamaránok mellett.
Siófok után jött a rohanás Keszthelyig, melyet egy kisebb zápor hozta frissülés "zavart" meg Tihanynál. Akik erre a vonatra feltudtak szállni, hatalmas előnybe kerültek a mezőny többi részével szemben. A nyugati medencébe is a már korábban említett hármas ért be először, kiegészülve a Nanushka BMW Wallis csapatával. Az egyetestűek versenyében a Raffica és a Principessa között zajlott a harc.



Keszthelyig óriási csata folyt az élen haladók között, gyakorlatilag percről-percre változott a hajók sorrendje, egymástól néhány méterre haladtak.
A szigligeti öbölben aztán teljesen leállt a szél, olajban hajóztak a versenyzők, különböző taktikákon, ki az északi, ki a déli parton reménykedett a frissülésben. Ennek a takikai csatának egyértelmű győztese a Nanushka lett, legnagyobb vesztese pedig az Opel Fifty-Fifty. Innentől óriási szenvedés volt az élen haladóknak elérni a keszthelyi bólyát, szinte pályaverseny alakult ki a hajók között az ideális pozícióért.
A keszthelyi bólyát elérve aztán egy félig-meddig meglepetés hajó került be a képbe, hiszen a Racing Django csapata fordult elsőként, majd a Prevital-al nagy csatában fej-fej mellett jöttek ki a keszthelyi öbölből.
Innen a gyenge szél miatt már mindenki tudta hogy éjszakai befutó lesz, a tihanyi csőhöz közeledve gyakorlatilag maguk a versenyzők sem tudták, hogy éppen hanyadik helyen állnak, mivel a sötétben nagyon nehéz volt a többi hajó pozíciójának észlelése. Ekkor a Racing Django kezdett begyorsulni, és 4 km-re a céltól már komoly győzelmi esélyekkel haladtak, mögöttük a mindig nagy reményekkel rajthoz álló MKB Extreme Sailing Team csapatával.
Nem sokkal éjfél után, óriási küzdés után meglepetésre a Racing Django csapata futott be elsőként a füredi célba, mögöttük a táv második felében erősödő MKB Extreme Sailing Team-el, harmadik helyen pedig a verseny első felében domináló Prevital-al. Negyedik helyezett a New Black Jack lett, illetve óriási teljesítménnyel az 5. helyen egy egytestű hajó futott be, a Raffica.

A gyenge szélnek köszönhetően a mezőny második fele mégjobban szenvedett, ők gyakorlatilag a verseny nagy részében egyhelyben ácsorogtak, így nem csoda, hogy alig több mint a mezőny fele tudott célba érni limitidőn belül.

{{ message }}

{{ 'Comments are closed.' | trans }}

United kingdom%20%281%29