Kékszalag előtt, Fehér szalag után
A 2018 évi Fehér szalag GeneralCom nagydíj idén is egy héttel az év legjelentősebb
vitorláseseménye, az 50. Kékszalag előtt került megrendezésre. Így aztán teljes joggal
tekinthetjük egyfajta főpróbának, ami jó előrejelzéssel szolgálhat a Kékszalag előtt. A
verseny a Balaton keleti medencéjében zajlott gyenge szélben, ami még inkább
hasonlatossá tette az elmúlt évek tókerülő versenyéhez, ahol többször is a gyenge szeles
teljesítmény volt meghatározó. A gyenge szélnek köszönhetően a mezőny nagyjából
felének nem sikerült limitidőn belül abszolválni a versenytávot. Az élmezőnyt
természetesen ez nem fenyegette, a balatoni vitorlázás csúcsát (a sebesség tekintetében)
képviselő katamaránok bő három és fél óra alatt teljesítették a távot. Igazán izgalmas
szoros versenyt láthattunk, különösen az első három helyen, kár hogy a versenyt követő
döntések keserű szájízt hagytak sokakban, de erről majd később. Az RSM2 és a PreVital
Litkey Farkas kormányzásával jó rajtot véve indult meg, az Opel Fifty-Fifty kevésbé jól
sikerült rajtot követően a többiektől eltérően a déli partot választotta, ami elsőre
kockázatosnak tűnt, később azonban jól jöttek ki belőle, ahogy annyiszor láthattuk már ezt
a taktikát legendás Kékszalagokon. A Roland Gabler kormányozta Black Jack néhány
apró hibának köszönhetően visszacsúszott a 8. helyre. Az első kenesei jelnél, RSM2,
PreVital, IRF, Opel Fifty-Fifty a sorrend ahol első RSM2 kissé meglépett, az őket követő
három hajó rendkívül szoros küzdelmet mutatott. Siófoknál, a frissülő nyugati szélben a
kétárbocos magyar fejlesztésű Opel Fifty-Fifty megmutatta sebességpotenciálját és a
harmadik helyre gyorsult, ebben a sorrendben is hagyták el a tihanyi jelet, s a befutóban,
igen szoros versenyben ugyan, a sorrend már nem változott. Verseny második felében
remek teljesítményt mutató Black Jack futott be a negyedik helyen. A Vándor Róbert
vezette csapat remek teljesítménnyel szép győzelmet aratott, ezt azonban kínos
események árnyékolták be. Óvások következtek, a PreVital kormányosa állítólag nem állt
meg a technikai ellenőröknek, így a versenytől visszalépett, az RSM2 pedig az MVSZ
technikai bizottságának óvása miatt kizárásra került. Az óvás oka a kísérőmotoros(ok)
befogadó képessége körüli vita. Egészen hihetetlen, hogy az egyik legjelentősebb és
egyébként remekül szervezett verseny végeredményét, gumiszabályok kétes értelmezését
követően megváltoztatják, így a remek erőpróba helyett a kellemetlenség érzése tölt el
majd mindenkit. Persze legyinthetnénk, mit számít alig tucat belterjes rohanó katamarán
versengése, szemben a klasszikus hajók sok résztvevős remek versenyével, de
mégiscsak ez a kirakat, ők a leggyorsabbak, ők néhányan jelentik a technikai csúcsát a
vitorlázásnak, így igenis számít és különösen fájó az ilyen végkifejlet. Az első helyre
kerülő Józsa Mártont a Ffty-Fifty kormányosa nem is titkolta, hogy az RSM2-t tartja az
igazi győztesnek.
A liberák versenyét a Principessa nyerte a Lisa előtt. A verseny immár szokásosan üde
színfoltja a nagyszámú Nautic flotta volt, remek versenyzést láttunk ismét tőlük.
Osztályonkénti győztes kormányosok:
R1 – 8m one design – Dalos Attila
R1 - Scholtz 22 - Ábrányi Tamás
R1 - 11m One Design - Kálóczy Antal
R1 - Sudár Regatta - Pál Gaszton
R1 - Dolfin Fleet - Koppány Emese
R1 - Bavaria 32 - Ruff Zoltán
33-as - Fabriczki András
Nautic - Nagy E. Réka
Nautic 330 - Erhardt Péter
Nau 370 - Schatz Árpád
Yardstick I. csoport - Fazekas Gábor
Yardstick II. csoport - Makara Tamás
Yardstick III - Stankovics Réka
ORC - Bencsik László
{{ 'Comments (%count%)' | trans {count:count} }}
{{ 'Comments are closed.' | trans }}